Пошук по сайту


Урок 9 Тема: Клавіатура комп’ютера. Призначення основних клавіш

Урок 9 Тема: Клавіатура комп’ютера. Призначення основних клавіш

УРОК 9

Тема: Клавіатура комп’ютера. Призначення основних клавіш
Цілі уроку:

Сформувати уявлення про клавіатуру комп’ютера, різні групи клавіш та їх призначення. Формувати вміння вводити слова кирилицею з використанням клавіатури.

Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення.

Виховувати допитливість, пізнавальний інтерес, прагнення до самовираження й самореалізації в пізнавальній діяльності.
Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності

Схилились голівки до праці мерщій.

Ти всі перешкоди здолати зумій.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожна хвилинка не втратилась марно! [2, с. 50-51]

– Як розумієте ці слова?

– Інформатика – наука складна, але цікава. Ви готові подолати труднощі на шляху до знань? Тоді побажайте один одному успіху.

– На дошці ви бачите літери: А В Р К А І Т Л У А. Зберіть з букв слово і дізнаєтеся про що піде мова на уроці. Це слово ... (клавіатура).

– Чи знаєте ви, для чого створено клавіатуру? Чи хочете сьогодні дізнатися більше про клавіатуру?
ІІ. Перевірка домашнього завдання

– Знайдіть неправильні твердження в тексті та виправте помилки:

“Щоб завершити роботу комп’ютера, натисніть кнопку живлення на системному блоці. Знайдіть в лівому нижньому кутку кнопку Пуск (підвести до неї вказівник миші і клацни правою кнопкою). Вибрати Виконати. Відкриється вікно Завершення роботи. У цьому вікні вибери Перезавантаження та натисни кнопку ОК. Дочекайся доки комп’ютер закінчить роботу, і вимкни монітор. Щоб завершити роботу комп’ютера ні в якому разі не натискай кнопку на системному блоці”.

– Прочитайте відредагований текст: “Щоб завершити роботу комп’ютера, ні в якому разі не натискайте кнопку живлення на системному блоці. Знайдіть в лівому нижньому кутку кнопку Пуск (підвести до неї вказівник миші і клацни лівою кнопкою). Вибрати Вимкнути комп’ютер. Відкриється вікно Завершення роботи. У цьому вікні вибери Вимкнення та натисни кнопку ОК. Дочекайся доки комп’ютер закінчить роботу, і вимкни монітор”.
ІІІ. Постановка цілей і завдань, загальна мотивація

Формулювання разом з учнями теми, цілей і завдань уроку

Мозковий штурм (робота в групах):

– Які дії можна виконувати за допомогою клавіатури? (варіанти відповідей: вводити інформацію, керувати роботою різних пристроїв, редагувати інформацію, відкривати й закривати програми, керувати виконанням деяких операцій тощо)

– Що треба знати й уміти, для того, щоб це зробити? Визначте тему й завдання сьогоднішнього уроку. Чи важливий цей урок для нас?

ІV. Засвоєння нових знань

  1. Практична робота

– Розгляньте клавіатуру. На що вона схожа? (плоска панель з клавішами).

Як вона сполучається із системним блоком? (за допомо­гою спеціального кабелю).

– Скільки клавіш? (може бути 102, 104 і більше)

– Що написано на клавішах? (букви, цифри, розділові знаки, математичні символи)

– Яких клавіш найбільше? (клавіш з буквами, їх три ряди). На кожній клавіші з буквами розміщено по дві букви: з латиниці та кирилиці. Кирилиця – це алфавіт слов’ян. Його створи­ли брати Кирило та Мефодій. На честь молодшого брата Кирила алфавіт назвали кирилицею. Українці, росіяни, білоруси, болгари в основі свого алфа­віту мають кирилицю. Букви латинського алфавіту є основою алфавіту англійської, французької, німецької та інших мов.

Наприклад, на одній з клавіш цієї групи написані дві літери: Д (буква українського або російського ал­фавіту – кирилиці) і L (буква англійського алфавіту – латиниці).

– Яка ж буква відобразиться на екрані монітора, коли ми натиснемо цю клавішу? Це зале­жить від того, який алфавіт встановлено. Отже, слід бути дуже уважним. Розпочинаючи роботу, звертайте увагу на індикатор мови.

Для того, щоб перейти в режим латиниці, тобто, щоб на екрані відобразилась буква L, потрібно встановити інший алфавіт. Потрібно обрати індикатор мови на панелі задач та у списку обрати потрібну мову.

Якщо уважно подивитися на клавіатуру, то ми побачимо, що вона складається з двох основних полів. Основне поле клавіатури і додаткове. На основному полі клавіатури знаходяться клавіші з буквами та цифрами тому воно ще називається алфавітно-цифрове поле.

Подумайте як інакше може називатися додаткове поле клавіатури?
Молодці, дійсно додаткове поле клавіатури називається:

  • Цифрове поле клавіатури або калькулятор (тому, що ньому клавіші з цифрами та математичними символами);

!!! Зверніть увагу на то, що між основним полем клавіатури т додатковим знаходяться:

  • керувальні або курсорні клавіші (клавіші із стрілочками і група клавіш над ними (вони керують рухом курсору)


Слайд - Кілька особливих клавіш клавіатури.
Якщо ти хочеш повідомити що-небудь комп'ютеру, ти повинен скористатися клавіатурою. На клавіатурі багато різних клавіш, які належить вивчити. А зараз запам'ятай найбільш часто використовувані клавіші:

Esc - відміна дії, вихід з програми.
Enter - виконання обраної дії, введення команди.

Пробіл - роби пропуск (інтервал) між символами;




  1. Робота з підручником (с. 45) – робота з кольоровою схемою.

  2. Знайомство з дівчинкою Фіва та хлопчиком Олдж. Розповідь вчителя про розташування клавіш середнього ряду клавіатури.


ФІЗКУЛЬТХФИЛИНКА (рухлива)
V. Систематизація нових знань

1. Робота з макетом клавіатури

Поглянь на розташування пальців рук на клавіатурі




2. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 18)



V. Застосування нових знань

1. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі

2. Робота з комп’ютерною програмою RapidTyping
ЗОРОВА ГІМНАСТИКА
VІ. Підсумок уроку

  • Пригадайте, які завдання ми ставили на початку уроку. Чи вдалося нам їх виконати? Про що нове дізналися? Чого нового навчилися? Про що хотіли б дізнатися?

  • Для чого використовують клавіатуру?

  • Де розташовано клавіші з літерами? з цифрами?

  • Як вво­дити слова українською мовою?

  • Продовжить речення:

  • Я знав (знала) що …

  • На уроці я дізнався (дізналася) …

  • Мені треба навчитися …

VІІ. Домашнє завдання

  • Повторити на макеті розташування вивчених клавіш клавіатури.

  • За бажанням – завдання 4-6 із зошита з друкованою основою (с. 19).


Список використаних джерел

  1. Васильченко С.В. Практикум управления компьютером (электронная версия).

  2. Земляк І.В. Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі: за програмою “Сходинки до інформатики”. – Кам’янець-Подільський, 2009. – 114 с.




поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок 10 Тема: Клавіатура комп’ютера. Призначення основних клавіш (продовження)
Сформувати уявлення про призначення клавіш “Shift“, “Caps Lock”, “Backspace“, “Shift +Ctrl“ або “Alt + Shift“ та клавіш для позначення...

Урок 10 Тема: Клавіатура комп’ютера. Призначення основних клавіш (продовження)
Сформувати уявлення про призначення клавіш “Shift“, “Caps Lock”, “Backspace“, “Shift +Ctrl“ або “Alt + Shift“ та клавіш для позначення...

Урок 11 Тема: Клавіатура комп’ютера. Призначення основних клавіш (продовження)
Сформувати уявлення про призначення клавіші “Пуск” І клавіші виклику контекстного меню. Розвивати вміння вводити слова кирилицею...

Урок 9 Тема: Знайомся, клавіатура
Сформувати уявлення про клавіатуру комп’ютера, різні групи клавіш та їх призначення. Формувати вміння вводити слова кирилицею з використанням...

Урок№10 Дата 13. 11. 13/14. 11. 13 2 клас інформатика Тема. Знайомтесь клавіатура
Мета: формувати навички роботи з клавіатурою; ознайомити з розташуванням та призначенням основних клавіш; розвивати уважність, пам'ять,...

Урок 5 Тема: Складові комп’ютера(системний блок, пристрої введення,...
Навчальна мета: Допомогти учням засвоїти пристрої комп'ютера, поняття базова конфігурація пк, дати основні поняття з архітектури...

Уроку Тема Представлення інформації різними видами пристроїв
Формувати знання про архітектуру комп’ютера, пристрої введення (Клавіатура, Маніпулятори, Сканери, Мікрофон, Цифрові фото- та відеокамери);...

Урок № з тема: Типова архітектура персонального комп'ютера
ПК; засвоєння основних характеристик апаратної складової пк; ознайомлення з пристроями введення-виведення, пристроями для зберігання...

Уроку Тема Налаштування роботи зовнішніх пристроїв та їх звязку з пк
Формувати знання про архітектуру комп’ютера, пристрої введення-виведення інформації, розглянути принцип зв’зку комп’ютера з зовнішніми...

Урок 7 Тема: Правила поведінки в комп’ютерному класі. Підготовка...
Навчальна мета: Засвоїти правила щодо коректного початку та завершення роботи на комп’ютері та ознайомитися з правилами поведінки...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

info.lekciya.com.ua
Головна сторінка